Svenska Mässan och Gothia Towers släpper nytt magasin

I magasinet Moments berättar vi om allt som sker på vår mötesplats och delar med oss av guldkorn från vår fantastiska stad – Göteborg.

– Med det nya magasinet vill vi kommunicera vårt helhetserbjudande och visa att mötesplatsen är ett händelsernas centrum för både affärsskapande och upplevelser, säger Carina Dietmann, kommunikationsdirektör Svenska Mässan koncernen, där Gothia Towers ingår.

Det första numret av Moments bjuder på läsning om vårens mässor, mikrobryggeritrenden i Göteborg och historien bakom Jersey Boys. Det ger också en inblick i experten Simon Sineks syn på ledarskap och utveckling, trä som framtidens byggnadsmaterial och inspiration till hur du enkelt lyxar till helgfrukosten.

Hämta ditt nummer av Moments på vår mötesplats eller läs det digitalt. Magasinet finns på svenska och engelska och kommer ut med två nummer per år. Nästa nummer av Moments släpps i höst.

Om svenska mässan

Svenska Mässan koncernen drivs i stiftelseform och är en av norra Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Svenska Mässan har visionen att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Koncernen arbetar framgångsrikt med mässor och möten, hotell, restaurang och underhållning. Varje år besöker cirka 1,8 miljoner mötesplatsen. Svenska Mässans huvuduppdrag är att främja näringslivet och årligen genererar koncernen drygt 2,6 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg.

Carina Dietmann

Kommunikationsdirektör