Code of conduct

Uppförandekod för oss som arbetar på Svenska Mässan Gothia Towers

Uppförandekod för oss som arbetar på Svenska Mässan Gothia Towers

Det handlar om oss

I Svenska Mässan Gothia Towers uppförandekod finns riktlinjer för hur vi ska bedriva vår verksamhet på ett etiskt, socialt och hållbart sätt.

Vår vision är att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Vårt starka varumärke bygger på förtroende och goda relationer med besökare, kunder, medarbetare, myndigheter och samhället i allmänhet. Koden tydliggör hur vi ska agera för att upprätthålla kraven och förväntningarna på vår verksamhet med ett förhållningssätt som vi är stolta över.

Vi ska alltid bedriva vår verksamhet med hög integritet och moral. Bolaget ska styras och agera i enlighet med de lagar och förordningar som finns upprättade för verksamheten och i samhället, samt ta ansvar för och skapa engagemang kring policys, beslut och verksamhetens aktiviteter.

Som medarbetare är det ditt ansvar att följa de riktlinjer som anges i denna Code of Conduct. På InSite (intranätet) hittar du uppförandekoden i sitt original samt allmänna och fördjupade regelverk med de senaste uppdateringarna.

Våra chefer ansvarar för att kommunicera och presentera uppförandekodens innehåll och betydelse för våra medarbetare och affärspartners. Chefer ska naturligtvis alltid föregå med gott exempel.

Den praktiska tillämpningen av denna kod följs upp kontinuerligt.

Detta är vår bas

Vår relation till medarbetarna

Vår viktigaste tillgång är alla medarbetare. Vi möter kunder, samarbetspartners, potentiella kunder, gäster samt våra kollegor varje dag och skapar en berikande helhetsupplevelse genom vårt engagemang, vår höga servicenivå, vår professionalitet och vårt välkomnande bemötande.

Code of conduct - Relation till medarbetere

Mångfald, jämställdhet och inkludering

Arbetsmiljö

Rekrytering

Vår relation till omvärlden

Code of conduct - Relation till omvärlden

Intressekonflikter

Representation och gåvor

Anti­korruption och förebyggande av penningtvätt

Redovisning och rapportering

Tjänsteresor

Personuppgifter

Krav på affärspartners och leverantörer

Konkurrenslagstiftning

Företagets egendom och resurser

Politisk involvering

Om oss

Mötesplatsen Svenska Mässan Gothia Towers ägs av Svenska Mässan Stiftelse, en ekonomiskt fristående stiftelse utan ägare och investerare med uppdrag att främja näringslivet. Svenska Mässan Stiftelse äger bolagen Svenska Mässan Gothia Towers AB, Hotellfastigheter AB, Mässans Gata AB och Sweden Meetx AB. Allt överskott återinvesteras in i Svenska Mässan Gothia Towers, som är norra Europas största mötesplats för helhetsupplevelser med ett unikt läge mitt i evenemangsområdet i centrala Göteborg.

Mötesplatsen grundades 1918 och arrangerar och driver idag mässor, möten, hotell, restauranger och spa. Varje år välkomnas två miljoner besökare till Svenska Mässan Gothia Towers.

Visselblåsartjänst

Vår visselblåsartjänst finns till för att man ska kunna anmäla en misstänkt oegentlighet som bryter mot riktlinjerna i vår uppförandekod.

För att trygga din anonymitet hanteras tjänsten av en extern part, WhistleB by Navex. Kommunikationskanalen är krypterad och lösenordskyddad. Alla meddelanden behandlas konfidentiellt.

Rapportera anonymt