SVENSKA MÄSSAN GOTHIA TOWERS WEBBPOLICY

Svenska Mässan Gothia Towers med org.nr. 559080-8290 (”Svenska Mässan”) är ansvarig för behandlingen av dina personuppgifter när du använder våra hemsidor. Vi vill att du ska känna dig trygg när dina personuppgifter behandlas av oss på Svenska Mässan och vi behandlar den information som du lämnar till oss på ett ansvarsfullt sätt.

Den här policyn är lång så använd gärna vår sammanfattning och innehållsförteckning för att klicka dig fram till den del av texten som du är intresserad av. Tveka inte att höra av dig till oss om du har några frågor eller vill utöva dina rättigheter. Du hittar våra kontaktuppgifter nedan.

Sammanfattning – varför behandlar vi dina personuppgifter?

Vår personuppgiftsbehandling innebär att dina personuppgifter delas med leverantörer som kan behandla dem utanför EU/EES. Du hittar mer information om det nedan.

Du har följande rättigheter: rätt att klaga till Integritetsskyddsmyndigheten, rätt att återkalla ditt samtycke, rätt till tillgång, rätt att göra invändningar, rätt till radering, rätt till rättelse, rätt att begränsa personuppgiftsbehandlingen och rätt till dataportabilitet.

Innehållsförteckning

  • Hur kommer du i kontakt med oss?
  • Måste du lämna dina personuppgifter till oss?
  • Detaljerad information om hur vi behandlar och lagrar dina personuppgifter.
  • Av vem behandlas uppgifterna?
  • Delar vi dina personuppgifter med utanför EU/EES?
  • Vilka rättigheter har du att påverka hur vi behandlar dina personuppgifter?

Hur kommer du i kontakt med oss?

Om du har frågor om hur vi behandlar dina personuppgifter eller om du vill utöva någon av dina rättigheter som beskrivs nedan är du välkommen att kontakta oss. Våra kontaktuppgifter är:

Måste du lämna dina personuppgifter till oss?

När du besöker våra hemsidor samlas personuppgifter in om dig från din enhet (exempelvis dator, mobil eller surfplatta). Det är upp till dig att samtycka till att vi får samla in uppgifter som vi sedan använder för att analysera hur vår hemsida används och för att kunna erbjuda dig intressant och anpassad marknadsföring. Du kan även välja att endast samtycka till vissa delar av dessa uppgifter.

Vi samlar även in personuppgifter som vi använder för att hemsidan ska fungera och för att minnas vad du samtyckt till innan. Dessa personuppgifter måste du lämna till oss för att hemsidan ska fungera när du använder den.

Detaljerad information om hur vi behandlar och lagrar dina personuppgifter

Vill du veta mer om hur vi behandlar dina personuppgifter? Nedan kan du läsa mer om:

  • Varför vi behandlar dina personuppgifter
  • Vilka personuppgifter vi behandlar om dig
  • Vilken rättslig grund enligt gällande lagar och regler för dataskydd (”GDPR”) vi stödjer oss på för att kunna behandla dina personuppgifter
  • Hur länge vi behandlar dina personuppgifter
  • Varifrån vi får dina personuppgifter

Om du samtycker till analys- och marknadsföringstjänster

Vi analyserar hur vår hemsida används och visar dig relevanta erbjudanden på andra sidor du besöker baserat på sådan analys. Vi förklarar detta i detalj i tabellerna nedan. För att skydda din integritet har vi och våra leverantörer vidtagit åtgärder för att undvika att identifiera dig som använder vår hemsida, exempelvis delar vi endast en krypterad version av din IP-adress med Google.

Personuppgifter samlas in från din enhet (exempelvis mobil, dator eller surfplatta) när du besöker vår hemsida. Vissa av våra leverantörer använder även information de har sedan tidigare för att genomföra analys och för att visa dig intressanta erbjudanden från oss.

För att kunna inhämta personuppgifter för analys och marknadsföring enligt nedan använder vi cookies och/eller liknande tekniker. I vår informationstext om cookies förklarar vi mer i detalj hur detta går till.

För att förbättra hemsida
Ändamål:

  • Analysera hur du använder vår hemsida med hjälp av cookies. Vi gör detta för att förbättra funktionaliteten på hemsidan, för att anpassa hemsidan så att den passar våra besökare och för att ge oss underlag kring ungefär vilka typer av målgrupper som besöker vår hemsida
  • För att göra detta använder vi en analystjänst från Google Analytics som innebär att ett slumpmässigt ID används för att skilja din enhet från andra besökare och för att bekräfta mönster i hur vår hemsida används
  • Vi är bara intresserad av hur besökare interagerar med oss på en övergripande nivå. Vi på Svenska Mässan vet inte vem du är och vidtar inga åtgärder för att ta reda på det
Personuppgifter:

  • En krypterad version av din IP-adress som vi på Svenska Mässan inte kan koppla till dig som individ
  • Information om hur du använder hemsidan, exempelvis vad du klickar på
  • Vilket område i landet du använder vår hemsida från
  • Information om hur många gånger du har besökt hemsidan vilket ger oss underlag för att räkna antal besökare på hemsidan totalt
  • Information om din enhet/webbläsare, exempelvis din skärmupplösning
  • Annan information som Google har om dig, exempelvis information om från vilken hemsida du hittade oss
Lagringstid:

Personuppgifterna kommer att användas av oss i 6 månader efter ditt besök på vår hemsida.

Rättslig grund:

Samtycke (GDPR artikel 6.1.a). Vi behandlar bara dina personuppgifter för det här ändamålet om du lämnar ditt samtycke på vår hemsida. Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke. Ditt återkallande av samtycke påverkar inte lagligheten av behandling innan samtycket återkallas. Du kan undvika Google Analytics genom att exempelvis ladda ner och installera det här browserprogrammet.

 

För att visa intressanta erbjudanden från oss på andra sidor
Ändamål:

  • Marknadsföra våra tjänster genom att visa erbjudanden och nya produkter vi tror är intressanta för dig. Vi visar marknadsföring anpassade just till dig på andra hemsidor och sociala medier som du besöker.
  • Vi kan visa erbjudanden genom att använda marknadsföringstjänster från t.ex. Google och/eller Meta (Facebook och Instagram). Vi gör detta baserat på analys av vår hemsida, genom cookies eller liknande teknik, samt information som dessa parter har om dig sedan tidigare.
  • Vi kan anpassa marknadsföringen att passa dig baserat på information som marknadsföringstjänsterna har om dig sedan tidigare och baserat på din tidigare surfhistorik hos oss, så kallad profilering. Marknadsföringstjänsterna vi använder nyttjar profilering för att kunna avgöra vilka erbjudanden som de och vi tror passar dig bäst. Utan profileringen hade vi inte kunnat visa relevanta erbjudanden och marknadsföring för just dig, utan du hade istället fått se erbjudanden som du inte är intresserad av. Du har rätt att när som helst invända mot profilering.
Personuppgifter:

  • Krypterad IP-adress som vi på Svenska Mässan inte kan koppla samman med just dig.
  • Information om hur du interagerar med vår hemsida och annonser. Exempelvis information om vilka sidor du besökt efter att ha klickat på vår annons samt analys av hur och när du använder vår hemsida.
  • Vilket område i landet du använder vår hemsida från.
  • Information som marknads­förings­tjänsterna har om dig sedan tidigare
Lagringstid:
 
Du kommer att se marknads­föring från oss under sex månader efter ditt besök på vår hemsida.
Rättslig grund:
 
Samtycke (GDPR artikel 6.1.a). Vi behandlar bara dina person­uppgifter för det här ändamålet om du lämnar ditt samtycke på vår hemsida. Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke. Ditt återkallande påverkar inte lagligheten av behandling innan samtycket återkallas.
 
Här kan du göra val om den marknadsföring du ser från Google. Här hittar du mer information om dina val på Instagram och här på Facebook under rubriken annons­inställningar kan du välja vilken marknadsföring du vill se på Facebook.

 

För att tillhandahålla en fungerande hemsida och för att minnas dina val
Ändamål:

  • Säkerställa att hemsidan fungerar på ett tillfredsställande och säkert sätt. För att göra detta samlar vi in information om din IP-adress. Vi använder inte din IP-adress för att faktiskt identifiera dig.
  • Anpassa hemsidan efter din användning.
  • För att minnas dina val, exempelvis ditt samtycke.
Personuppgifter:

  • IP-adress
  • Information om hur du använder hemsidan.
  • Information om dina val.
Lagringstid:
 
De personuppgifter som samlas in med hjälp av cookies för hemsidans funktionalitet slutar användas när du stänger ner din webbläsare. De personuppgifter som samlas in med hjälp av cookies för att minnas dina val lagras i 6 månader efter att du samtyckt.
Rättslig grund:
 
Intresseavvägning (GDPR artikel 6.1 f). Behandlingen är nödvändig för vårt berättigade intresse att kunna tillhandahålla en välfungerande hemsida och för att minnas dina val. I intresseavvägningen har vi bedömt att vårt berättigade intresse att utföra behandlingen väger tyngre än ditt intresse och dina grundläggande rättigheter att inte få dina personuppgifter behandlade. Kontakta oss om du vill ha detaljerad information om den intresseavvägning som vi har gjort.

 

Av vem behandlas uppgifterna?

Dina personuppgifter behandlas främst av oss på Svenska Mässan. Vi säljer aldrig dina personuppgifter. I vissa fall behöver vi dock dela dina personuppgifter med externa parter, alltså de leverantörer som vi har listat i vår cookiepolicy. Så långt som möjligt delar vi inte dina personuppgifter i klartext och vi vidtar dessutom andra åtgärder för att minimera hur många som får tillgång till dina personuppgifter.

Delningen är en mycket begränsad personuppgiftsbehandling och dessa leverantörer kan i praktiken i princip inte identifiera just dig. Generellt gäller följande:

  • När du besöker vår hemsida behandlas dina personuppgifter genom de leverantörer vi använder på hemsidan. De listar vi som ”nödvändiga” i cookiepolicyn. De används för att vi ska kunna bedriva vår verksamhet på ett effektivt sätt och dessa leverantörer agerar för vår räkning som vårt personuppgiftsbiträde.
  • Om du samtycker på hemsidan behandlas dina personuppgifter även av analys- och marknadsföringstjänster som Google och Meta. Dessa leverantörer behandlar personuppgifter för vår räkning som vårt personuppgiftsbiträde men behandlar även dina personuppgifter självständigt som personuppgiftsansvariga. Dessa leverantörer informerar dig även separat om den personuppgiftsbehandling de själva ansvarar för.

Om du vill ha mer information om hur vi delar dina personuppgifter är du alltid välkommen att kontakta oss.

Delar vi dina personuppgifter utanför EU/EES?

tid för att dina personuppgifter inte ska överföras utanför EU/EES. Några av de externa parter vi använder oss av kan dock anses överföra dina personuppgifter utanför EU/EES. Så är fallet om du besöker vår hemsida och lämnar ditt samtycke, då kommer dina personuppgifter att överföras utanför EU/EES till t.ex. Google och Meta (Facebook och Instagram). I vår cookiepolicy hittar du mer information om vilka leverantörer som gäller för den hemsida du besöker.

För oss på Svenska Mässan är det av yttersta vikt att all överföring utanför EU/EES sker i enlighet med kraven i GDPR. Vi har dessutom minimerat den information som våra leverantörer får tillgång till och har vidtagit flera åtgärder för att minska riskerna att dina personuppgifter överförs utanför EU/EES – allt för att det ska vara så svårt som möjligt för någon utanför EU/EES att förstå vilka personuppgifter det handlar om.

  • Många av de leverantörer vi använder är baserade i USA. När dina personuppgifter överförs utanför EU/EES till USA görs detta med stöd av ett så kallat adekvansbeslut från EU-kommissionen. Detta innebär att EU har bedömt att ett visst land har ett adekvat skydd för dina personuppgifter. Till följd av detta har EU och USA ingått en överenskommelse som kallas EU-US Data Privacy Framework.
  • För mottagare som inte är certifierade enligt EU-US Data Privacy Framework kan vi överföra dina personuppgifter utanför EU/EES med stöd av EU-kommissionens standardavtalsklausuler. Vi kommer att överföra dina personuppgifter enligt standardavtalsklausulerna (artikel 46.2 (c) GDPR), Modul 1 (personuppgiftsansvarig till personuppgiftsansvarig) och Modul 2 (personuppgiftsansvarig till personuppgiftsbiträde), tillsammans med kompletterande åtgärder. Du hittar standardavtalsklausulerna här. I de fall vi kommer fram till att lagstiftning eller liknande i ett specifikt land utanför EU/EES som vi överför dina personuppgifter till påverkar effektiviteten av standardavtalsklausulerna kommer vi att vidta ytterligare skyddsåtgärder för att säkerställa ett adekvat skydd för dina personuppgifter.

Om du vill veta mer om vilka skyddsåtgärder vi implementerar för överföringar av personuppgifter är du välkommen att kontakta oss.

Vilka rättigheter har du att påverka hur vi behandlar dina personuppgifter?

I enlighet med GDPR har du vissa rättigheter – se mer information här nedan.

Om du har några frågor om rättigheterna eller vill använda någon av dina rättigheter är du välkommen att kontakta oss på kontaktuppgifterna ovan. Hos Integritetsskyddsmyndigheten hittar du också mer detaljerad information om när dina rättigheter gäller och vilka undantag som finns.

  • Rätt att klaga (Artikel 77 i GDPR): Du har rätt att lämna klagomål till behörig tillsynsmyndighet om du anser att behandlingen av dina personuppgifter strider mot GDPR. I Sverige är behörig tillsynsmyndighet Integritetsskyddsmyndigheten.
  • Rätt att återkalla samtycke (Artikel 7.3 i GDPR): Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke genom att kontakta oss. De samtycken som du lämnar på hemsidan kan du alltid återkalla direkt på hemsidan genom att besöka vår cookiepolicy.
  • Rätt till tillgång (”rätten till registerutdrag”)(Artikel 15 i GDPR): Du har rätt att få en bekräftelse på om vi behandlar dina personuppgifter eller inte. Du kan skicka en förfrågan genom att kontakta oss. Om vi behandlar dina personuppgifter har du även rätt att få en kopia av personuppgifterna vi behandlar samt information om behandlingen, t.ex. ändamålen med behandlingen och hur länge uppgifterna sparas.
  • Rätt att göra invändningar (Artikel 21 i GDPR): Du har rätt att när som helst invända mot att dina personuppgifter behandlas för direkt marknadsföring (inklusive eventuell profilering) och mot behandling av dina personuppgifter som grundar sig på en intresseavvägning (inklusive eventuell profilering).
  • Rätt till rättelse (Artikel 16 i GDPR): Du har rätt att utan onödigt dröjsmål få felaktiga personuppgifter som rör dig rättade. Du har även rätt att komplettera ofullständiga personuppgifter.
  • Rätt till radering (”rätten att bli bortglömd”)(Artikel 17 i GDPR): Du har under vissa förutsättningar rätt att utan onödigt dröjsmål få dina personuppgifter raderade av oss. Exempelvis om du återkallar ditt samtycke och det inte finns någon annan rättslig grund för behandlingen eller om personuppgifterna inte längre är nödvändiga för de ändamål som de har samlats eller behandlats för.
  • Rätt till begränsning av behandling (Artikel 18 i GDPR): Du har under vissa förutsättningar rätt att kräva att vi begränsar vår behandling av dina personuppgifter. Exempelvis om du bestrider uppgifternas riktighet, eller om behandlingen är olaglig och du motsätter dig att personuppgifterna raderas utan istället begär en begränsning av uppgifternas användning.
  • Rätt till dataportabilitet (Artikel 20 i GDPR): Om vi behandlar dina personuppgifter med stöd av ditt samtycke har du rätt att få ut de personuppgifter som rör dig. Rätten gäller för uppgifter som du har lämnat till oss i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Du har även rätt att överföra dessa personuppgifter till en annan personuppgiftsansvarig, när det är tekniskt möjligt.

 
Denna webbpolicy fastställdes av Svenska Mässan Gothia Towers AB den 18 juni 2024

PRIVACY POLICY FOR SVENSKA MÄSSAN GOTHIA TOWERS

Svenska Mässan Gothia Towers AB, corporate identity no. 559080-8290, is responsible for the processing of your personal data. For us, it is natural to protect your privacy and safeguard your personal data in accordance with applicable law and industry regulations.

We at the Swedish Exhibition & Congress Centre Group and Gothia Towers want you to feel secure when we process your personal data. We process the information you provide to us in a responsible manner – regardless of whether you visit us to attend meetings, for dining and accommodation, to develop business opportunities, products and ideas, or when you contact us for any other reason.

In our Privacy Policy, you can read about how we process your personal data in different situations. We want to be clear about how we process your personal data; this is why our Privacy Policy contains a lot of information. Do not hesitate to contact us if you have any questions or want to exercise your rights. You will find our contact details below. You can use our summary here in the introduction and the table of contents below to click your way to the part of the text that is relevant to you.

Summary – why do we process your personal data?

You have the following rights: right to withdraw your consent, right of access, right to object, right to erasure, right to rectification, right to restrict processing of personal data, right to data portability and right to lodge a complaint with the Swedish Authority for Privacy Protection.

When we write “your organisation” in this Privacy Policy, we mean the company or other organisation that you represent when you contact us. The term “professional capacity” refers to all visitors at industry/specialist events, industry/specialist visitors at public events, and elected representatives.

Contents:

How can you contact us?

If you have questions about our processing of your personal data, or if you want to exercise any of your rights as set out below, do not hesitate to contact us. Our contact details:

  • Svenska Mässan Gothia Towers AB, SE-412 94 Gothenburg, Sweden
  • Email us via [email protected]
  • Contact us via form

Do you have to provide us with your personal data?

In order to visit us, make purchases, bookings, register and take part in exhibitions, seminars or conferences (“events”), you must provide us with certain personal data. The mandatory personal data is specified on the registration form when you make your booking, registration or purchase. If you do not provide the mandatory data, you will not be able to complete your booking, registration, purchase, etc.

We are required by law to collect certain data about you, e.g. when you check in to Upper House or Gothia Towers or when you unsubscribe to our marketing emails. You can read more about this in the tables below.

Where do we get your personal data from?

We get your personal data from you, e.g. when you purchase a ticket or when you contact us. In the following cases, we also get your personal data from other parties:

  • If someone else buys a ticket for you or registers you for an event, for instance, we get your personal data from the person who provides your data to us, e.g. your employer.
  • If you use our website or our digital services (e.g. Exhibitor Service Online), your personal data are collected from your device (e.g. your mobile phone, computer or tablet) when you use our website or digital services.
  • If you visit Upper House or Gothia Towers, we get your personal data from D&B Sverige personal address register (only applies to individuals over 18 years old), which gives us accurate information about you for the check-in.
  • We may also buy your personal data from public sources to market ourselves to you in your professional capacity.

Detailed information of how we process personal data

Do you want to know more about how we process your personal data? Below, you can read more about:

  • Why we process your personal data
  • What personal data we process about you
  • Our legal basis for processing your personal data in compliance with the General Data Protection Regulation (“GDPR”)
  • How long we process your personal data for
  • Whether it is mandatory for you to provide your personal data to us

Purchases, bookings, registration and visits

To manage purchases, bookings registration and your visit to us

If you make a purchase, a registration/booking, or visit us

Purpose:

  • To manage your purchase, booking or event registration, and to manage your visit to us, e.g. give you access to the event you want to take part in and complete the purchase.
  • To communicate relevant information to you. The information provided to you depends on the purpose of your visit to us. For example, we might need to send you booking confirmation, send you a seminar pass, inform you about updates to our terms and conditions or our privacy policy, or provide you with similar important information.
Personal data:

  • Information from registration/booking/purchase, your first and second name and contact details.
  • Payment information.
  • If you visit Upper House or Gothia Towers, we also need to process information about what country you are from, about your credit card number (to enable us to take payment for any additional expenses or for damage) and your national identity number (for safety reasons in the event of evacuation). This data is deleted after your visit.
  • If another person books your accommodation for you, that person registers this personal data about you.
Retention time:

Personal data are retained during the time you carry out your purchase, and after that for the purposes stated in the table below, e.g. for accounting purposes.

Information about your payment will be retained for longer in order for us to comply with legislation regarding accounting.

If you have chosen to interact with exhibitors or other parties at an event you take part in, they may subsequently process your personal data as independent data controllers.

Legal basis:

  • If you visit us in a private capacity and book your visit yourself, it is necessary for us to process your data to perform our contract with you (Article 6.1.b of GDPR). However, if another person books your visit, we process your data on the basis of our legitimate interest in being able to administer our contract with the person who booked the visit on your behalf (legitimate interest under Article 6.1.f of GDPR).
  • If you visit us in a professional capacity and your organisation made the booking, processing is necessary on the basis of our legitimate interest in being able to process data about you in order to execute your participation and communicate with you as a contact for your organisation (legitimate interest under Article 6.1.f of GDPR).
To optimise your experience when you visit us

If you are going to visit us

Purpose:

  • To meet any dietary preferences or other requests stated by you in connection with your booking/registration.
  • To enable you to efficiently use parking space you have booked in our car park.
  • If you visit Upper House or Gothia Towers, we also process your personal data to check you in faster and with accurate information.
Personal data:

  • Information from your booking/registration.
  • Other information that you provide to us, e.g. messages you send prior to your stay at Upper House/Gothia Towers or requests you send to us, which may contain information about allergies, medical conditions or other information you choose to provide.
  • Your car registration number, if you have booked space in our car park and want to be granted entry immediately.
  • If you visit Upper House or Gothia Towers, accurate data about you that we obtain from the Swedish state personal address register (SPAR) and use for check-in.
Retention time:
The data we get from the Swedish state personal address register (SPAR) are only retained during your hotel visit. Other personal data are erased regularly.
Legal basis:

  • If you visit us in a private capacity or communicate your personal preferences to us, processing is necessary in order for us to meet your requirements, i.e. to perform our contract with you (Article 6.1.b of GDPR).
  • If your employer or another person handles your booking/registration, we process your data on the basis of our legitimate interest in being able to administer our contract with the person we are in communication with (legitimate interest under Article 6.1.f of GDPR).
  • If you send sensitive personal information in messages to us, e.g. information about allergies or medical conditions, we process these personal data on the basis of your consent (Article 6.1.a and Article 9.2.a of GDPR).
  • If you stay at Upper House or Gothia Towers, we obtain accurate data from the Swedish state personal address register (SPAR), and the passport number of foreign guests is entered on the booking card on the basis of our legitimate interest in checking you in faster and with accurate information (legitimate interest under Article 6.1.f of GDPR).

 

To comply with legislation regarding accounting

If you appear in financial documentation

Purpose: To comply with legislation regarding accounting.
Personal data:

  • Your name, contact details and any other information included in accounting material (e.g. contracts, verifications).
  • Historic payments, transactions and other accounting material.
Retention time:
We retain personal data in accounting material up to and including the seventh year after the end of the calendar year during which the accounting year ended.
Legal basis:
The processing is necessary to comply with the Book-keeping Act, i.e. to comply with a legal obligation (Article 6.1.c of GDPR). We suggest that you avoid unnecessarily including personal data in invoices and other accounting material. If your personal data needs to be included in certain documentation, you must provide us with your data to enable us to fulfil our legal obligations or to meet our interests or the interests of your organisation.
To publish images, videos and audio material from our events (marketing)

If you visit an event

Purpose:

  • To take photographs and videos during our events, which means you may be visible in pictures and videos or be heard in audio recordings during your visit, e.g. in pictures providing a general overview of the event, or of visitors mingling.
    However, we never take pictures that focus on you as a separate individual, unless you have given your prior consent.
  • Subject to your prior consent, use images, videos and audio material to provide information about our activities on our website, in printed material and in social media.
    We will inform you clearly before and during our events if we plan to take any pictures, videos and/or audio recordings. We never want you to be surprised about this happening. Do not hesitate to contact us if you have any questions or concerns about our images, videos and audio recordings
Personal data:
Images, videos and audio recordings in which you, as a visitor, may appear.
Retention time:
The material will be deleted if you request for it to be removed, withdraw your consent or otherwise object to the processing of the data. If you have consented to the taking of pictures, videos or audio recordings, such material will be used for a maximum of five years.
Legal basis:

  • The use of overview pictures is necessary to meet our legitimate interest in providing information about our activities and marketing our business (legitimate interest under Article 6.1.f of GDPR). Do not hesitate to contact us if you want us to remove images or audio material in which you appear.
  • Images, videos and/or audio recordings that focus on you are processed on the basis of your consent (Article 6.1.a of GDPR). We may also choose to request your consent in accordance with GDPR in other contexts where we deem this suitable, depending on the situation.
  • We will always inform you if we plan to take pictures, videos or audio recordings, and request your consent in accordance with the Act on Names and Images in Advertising.

 

Marketing and surveys

To send you offers and other marketing content, if you have consented to this

If you have given your consent when registering for an event or in another place

Purpose:

  • To send newsletters and targeted marketing content about relevant offers related to the event you are attending, information about similar events, and other communications that we deem of relevance to you.
  • To send evaluations following your purchase, your booking/registration or your visit, in order for us to improve our service and offering. If you take part in a survey, we will process your responses as described below. We do not request personal data for questionnaire surveys carried out on site.

We analyse how you open and use our newsletters as described below..

Personal data:

  • Your name
  • Contact details
  • Information about what event you have registered for
Retention time:
You will receive our mailings until the next similar event. This means you will receive mailings for two to four years after the event, depending on when the next similar event takes place. After that, you will receive an email where you have the option to consent to receiving further mailings.

You can unsubscribe from our mailings or object to marketing at any time, in which case we will retain your personal data as described in the table below.

Legal basis:
We process your personal data on the basis of your consent (Article 6.1.a of GDPR).

 

To send you marketing in your professional capacity

If we obtain your contact details from publicly available sources

Purpose:

  • To contact you by email and phone to inform you about our events that are deemed of relevance to you based on your professional capacity, e.g. because your company belongs to an exhibitor category relevant to our events, or to invite you to relevant seminars based on your professional capacity.
  • To send evaluations following your booking/registration or your visit, in order for us to improve our service and offering. If you take part in a survey, we will process your responses as described below. We do not request personal data for questionnaire surveys carried out on site.

We analyse how you open and use our newsletters as described below.

Personal data:

  • Your name
  • Email address and phone number
  • Information about your professional capacity or position that we have collected from external, publicly available sources or from third parties
  • If you visit us in your professional capacity, we also process information about the industry you operate in, your interests, your title, and information that you or your organisation provide (e.g. preferences regarding your booth)
Retention time:
For four years.
You can unsubscribe from our mailings or object to marketing at any time, in which case we will retain your personal data as described in the table below..
Legal basis:
The processing is necessary on the basis of our legitimate interest in being able to send you marketing that we deem relevant to you, and send you emails about surveys that can give us feedback about your experience with us (legitimate interest under Article 6.1.f of GDPR).

 

To develop and improve our newsletters

If you receive our newsletters

Purpose:
To develop and improve our newsletters. We do this by using Lime/BizWizard, which analyses and compiles analyses of how recipients open and read our newsletters. The purpose is never to study your behaviour as an individual, but to obtain general information on which to base our decisions.
Personal data:

  • Email address
  • IP address
  • Information about how you open our newsletters and what you click on
Retention time:
We analyse newsletters that we send to you for as long as you continue receiving them.
Legal basis:
The processing is necessary on the basis of our legitimate interest in developing and improving our newsletters and marketing (legitimate interest under Article 6.1.f of GDPR).

 

To comply with the Marketing Act

If you have unsubscribed to marketing

Purpose:
We retain your email address and phone number in an “unsubscribed contacts register” to ensure we do not send you marketing communications. We do not actively process such personal data. In other words, we do not look at your personal data or use them for any purpose other than to ensure you do not receive marketing from us.
Personal data:

  • Email address and/or phone number
  • Information that you no longer want to receive our newsletters
  • Time of unsubscribing
Retention time:
Your email address will remain in our “unsubscribed contacts register” until you ask us to remove your email address from there.
Legal basis:
The processing is necessary for us to fulfil our obligations under the Marketing Act, in order to ensure that you do not receive mailings that you have requested not to receive, i.e. to comply with a legal obligation (Article 6.1.c of GDPR). You need to provide us with your personal data in order for us to ensure you stop receiving our mailings.

 

To improve our service and our offering

If you take part in one of our surveys

Purpose:
We process the personal data in order to collect and analyse the responses to surveys, so that we can improve our service and offering.
Personal data:
Information you provide in connection with the survey. The information we retain is anonymised.
Retention time:
We always endeavour to anonymise your responses to prevent us from being able to see what you, as an individual, responded, or from being able to trace your responses back to you.
Legal basis:
The basis for the processing is our legitimate interest in being able to analyse and save the responses you provide in surveys (legitimate interest under Article 6.1.f of GDPR).

 

Website and digital services

To enable you to use our website and our digital services

If you use our website or digital services

Purpose:

  • To provide you with optimal service when you use our website and digital services, e.g. to enable you to register for events, log in as a member at our hotels, to remember your choices and settings, and to be able to use live-streamed seminars. In order for these to function, we need to process your personal data on our website and in our digital tools.
  • To maintain security, e.g. manage your password if you log in to Exhibitor Service Online, and identify you quickly and easily by scanning the bar code on your visitor badge, which contains your personal data.
  • If you scan your visitor badge or have chosen to post information about yourself on the digital platforms we offer, your personal data will be shared with exhibitors, sponsors, trade organisations, speakers or other parties participating in the event. You decide if you want to let someone scan your visitor badge, or to post information about yourself and thus provide information to third parties.

When you use our website, other personal data are also processed if you consent to this in our cookie banner. Read more about cookies here.

Personal data:

  • Your name
  • Information about your device, e.g. type of device, such as mobile phone, computer or tablet
  • Your password and user name in our services
  • Information you provide when you use our website and our digital services.
  • Information on your choices and settings
Retention time:
We stop using the personal data collected using cookies to ensure the functionality of the website / digital service after 6 months.

If you choose to interact with exhibitors or other parties during the event, they may subsequently process your personal information as independent data controllers, e.g. if you choose for your badge to be scanned by exhibitors.

Legal basis:
The processing is necessary for us to perform our contact with you, e.g. for us to provide a well-functioning website/digital service and to enable you to use all the functions/services that we provide (Article 6.1.b of GDPR).

 

Communicating with you and managing questions, complaints

To communicate with you and manage various matters, such as complaints or other issues we need to discuss

If you contact us, or if we need to discuss something

Purpose:

  • To communicate with you and respond to your questions if you contact us, regardless of whether you contact us by email or social media. If you contact us via social media, we recommend that you also read the GDPR information provided by the social media platform you use
  • In the unlikely event that we have discussions, legal proceedings or claims in which you are involved, we will also need to process your personal data to process the case, e.g. to respond to your questions and manage any complaints or legal claims
Personal data:

  • Your name
  • Contact details, e.g. your email address and/or phone number
  • Information relevant to the case, e.g. regarding booking/registration and your visit
  • Your role and information about the company you represent
  • If you communicate with us on social media, we will also process information from your profile
  • Other information that you provide when we are in contact
Retention time:
We regularly erase our communications with you if you are a customer, a representative of an organisation that is a customer, a supplier or a potential customer. Personal data processed for the purpose of responding to your questions and dealing with relevant matters are processed for as long as is needed to respond to the question and deal with the matter.

You can delete comments and communications on social media when you want to. We will delete posts and comments that violate the platform’s rules or law.

Legal basis:

  • The processing is necessary on the basis of our legitimate interest in being able to communicate with you and respond to your questions, as well as process complaints and defend ourselves or, if relevant, initiate legal proceedings (legitimate interest under Article 6.1.f of GDPR).
  • We are required by law to process your personal data in certain cases, e.g. if you exercise any of your rights under GDPR, or under consumer protection law. This means that certain processing of personal data is necessary to comply with a legal obligation (Article 6.1.c of GDPR). You may need to provide us with certain personal data in order for us to comply with our legal obligations.

 

Legitimate interest

For certain purposes, we process your personal data based on our legitimate interest. This means that by carrying out a balancing of interests, we have come to the conclusion that our legitimate interests in processing your personal data outweigh your interests and your fundamental right not to have your personal data processed. Our legitimate interests are described in the tables above.

Contact us if you want more detailed information about the balancing of interests that we have carried out.

Who gains access to your personal data?

As a general rule, your personal data are only processed by us at the Swedish Exhibition & Congress Centre. However, other companies and organisations that we collaborate with are made privy to your data if this is necessary in order for us to meet our obligations towards you as a visitor.
We share your personal data with IT providers, who only process personal data at our request to provide us with technical assistance, e.g. regarding the system we use to manage bookings/registrations, to scan tickets and for our hotel system. We have contracts in place to regulate how these IT providers are permitted to process your personal data at our instruction.
We also share your personal data as follows:

  • If you take part in an event organised by the Swedish Exhibition & Congress Centre in collaboration with Sweden MEETX AB, your personal data will be shared with Sweden MEETX AB in order for us to be able to organise and market the event.
    Sweden MEETX AB is part of the Swedish Exhibition & Congress Centre Foundation, as is the Swedish Exhibition & Congress Centre Group and Gothia Towers. When we organise events, we work together as joint data controllers for the processing of your personal data. If you have any questions about our processing of personal data, or if you want to exercise your rights, do not hesitate to contact us.
  • If you take part in an event that is jointly owned by the Swedish Exhibition and Congress Centre and another party, your personal data may also be processed by that party, in which case the party will also process your data in order to implement the event. This will be stated on each event’s website.
    For this type of event, we are joint data controllers for the processing of your personal data. If you have any questions about our processing of personal data, or if you want to exercise your rights, do not hesitate to contact us.
  • If you pay by invoice, we will share your personal data with the external party we use for processing invoice payments.
  • If you take part in one of our events, we will share your contact details with an external survey company, who will carry out the surveys according to our instructions. We share your contact details so that you can give feedback about your experiences.
  • If you have consented to it, we share your personal data with the partner involved in organising the event, so that our partner can send you relevant offers and marketing. You will be informed about this at the time when you register.
  • If you are visible in images/videos, or are audible in audio recordings from an event, the images, videos and audio recordings will be shared with exhibitors and partners if you have consented to this. Pictures providing a general overview of an event can be shared with exhibitors and partners without your consent, as well as published on our website, in printed material and in social media.
  • If you visit Upper House or Gothia Towers, we will collect your personal data from the Swedish state personal address register (SPAR), which provides us with accurate and up-to-date data about you. We do this because it is otherwise, in principle, impossible for us to handle so many guests checking in at the same time.
  • If you use a discount code when registering for an event, which you received from an exhibitor or a partner, we will share your contact details, e.g. your postal address, email address and mobile phone number, with the exhibitor or partner that gave you the discount code. We share these details to enable us to settle the payment with the exhibitor/partner.
  • If you receive emails from us, your personal data will be processed by Lime/BizWizard. We use the Lime/BizWizard service to enable us to send you newsletters safely and efficiently. Lime/BizWizard acts as our data processor, and thus only processes your personal data according to our instructions and at our request.

Do we share your personal data outside the EU/EEA?

As a general rule, the Swedish Exhibition and Congress Centre processes your information within the EU/EEA. However, in certain cases we may use providers outside the EU/EEA. We only transfer personal data outside the EU/EEA if we have a legal basis for doing so in accordance with GDPR.

  • When your personal data are transferred outside the EU/EEA to the US, this is done on the basis of an adequacy decision from the European Commission according to Article 4 of GDPR. This means that the EU deems a certain country to provide an adequate level of protection of your personal data. As a result of this, the EU and the US have entered into an agreement called the EU-US Data Privacy Framework.
  • With regard to recipients who are not certified according to the EU-US Data Privacy Framework, we may transfer your personal data outside the EU/EEA based on standardised data protection regulations adopted by the European Commission. We can also transfer your personal data to countries deemed by the European Commission to provide an adequate level of protection of personal data.

We have minimised the information that the external parties gain access to, and have taken several measures to reduce the risk of your personal data being transferred outside the EU/EEA. This is to make it as difficult as possible for parties outside the EU/EEA to interpret your personal data.

Please contact us if you would like detailed information about transfer outside the EU/EEA.

What are your rights to influence how we process your personal data?

You have certain rights in accordance with GDPR – see more information below.
If you have any questions about your rights or want to exercise any of your rights, do not hesitate to contact us using the contact details. above. The Swedish Authority for Privacy Protection also has more detailed information about when your rights apply and what exceptions exist. Swedish Authority for Privacy Protection also has more detailed information about when your rights apply and what exceptions exist.

  • Right to lodge a complaint – Article 77 of GDPR: You have a right to lodge a complaint with a competent supervisory authority if you believe your personal data has been processed in violation of GDPR. The competent authority in Sweden is the Swedish Authority for Privacy Protection.
  • Right to withdraw consent – Article 7.3 of GDPR:You have the right to withdraw your consent at any time by contacting us.
  • Right of access (”right to a copy of the information held about you”) – Article 15 of GDPR: You have the right to obtain confirmation as to whether or not we are processing your personal data. You can request this by contacting us. If we process your personal data, you also have a right to receive a copy of the personal data we hold about you and information about their processing, e.g the purpose of the processing and how long the data will be retained.
  • Right to object – Article 21 of GDPR: You have the right to object at any time to your personal data being processed for direct marketing (including profiling), and to processing of your data based on a legitimate interest (including profiling).
  • Right to rectification – Article 16 of GDPR:You have the right to have inaccurate personal data about you rectified without undue delay. You also have the right to have incomplete data completed.
  • Right to erasure (”right to be forgotten”) – Article 17 of GDPR: Under certain circumstances, you have the right to have your personal data erased by us without undue delay. This applies, for instance, if you withdraw your consent and there is no other legal basis for processing, or if your personal data are no longer necessary for the purpose they were collected or processed for.
  • Right to restrict processing – – Article 18 of GDPR: Under certain circumstances, you have the right to require that we restrict our processing of your personal data. This applies, for instance, if you contest the accuracy of the personal data, or if your data have been unlawfully processed and you oppose erasure and request restriction instead.
  • Right to data portability – Article 20 of GDPR: If we process your personal data on the basis of your consent or to perform a contract, you have the right to receive a copy of the personal data that regards you. You have a right to receive the data you have provided to us in a structured, commonly used and machine readable format. You also have the right to have these personal data transmitted to another controller, where technically possible.
  • This Privacy Policy was adopted by Svenska Mässan Gothia Towers AB on 30 March 2025.

    Maximize your business opportunities with our LeadSuccess tool

    As an exhibitor, you have the opportunity to follow up on your visitor leads and transform valuable contacts into long-term business relationships. Our LeadSuccess tool enhances and extends the impact of the trade fair for your business. Collecting your visitors’ contact information simplifies follow-ups and serves as an effective tool to boost your results.

    With our LeadSuccess APP, you can easily scan your contacts on-site. Preparations and follow-up tasks are handled through our web-based portal, making it easy for you to stay organized and efficiently manage your visitor interactions during and after the event.

    Why use LeadSuccess?

    Increase efficiency

    Collect visitor contact information directly through the app and create a comprehensive list of leads.

    Improve follow-ups

    Categorize and add notes about each contact, ensuring your follow-ups are both swift and personalized.

    Extend the fair's impact

    Turn the trade fair experience into more than just a meeting – create results that last long after the event.

    Included in your participation

    Every exhibitor at our B2B trade fairs receives one free of charge LeadSuccess APP license. Need more? You can easily purchase additional licenses via your account in the Exhibitor Service Online.

    Want to learn more?

    Feel free to contact us! As an exhibitor, you can also learn more about LeadSuccess, place additional orders, and more in Exhibitor Service Online. Take control of your trade fair contacts and let us help you create results that make a difference! Visit Utställarservice Online

    Maximera dina affärsmöjligheter med vårt LeadSuccess-verktyg

    Som utställare på Svenska Mässan får du möjligheten att följa upp dina besökarleads och omvandla värdefulla kontakter till långsiktiga affärsrelationer. Vårt verktyg LeadSuccess förstärker och förlänger mässans effekter för ditt företag. Att samla in era besökares kontaktuppgifter underlättar er uppföljning och är ett effektivt verktyg för ett ökat resultat.

    I vår LeadSuccess APP skannar du enkelt dina kontakter på plats. Förberedelser och efterarbete sköts via vår webbaserade portal, vilket gör det enkelt för dig att hålla allt organiserat och du kan effektivt hantera och följa upp dina besökare under och efter mässan.

    Varför använda dig av LeadSuccess?

    Öka din effektivitet

    Samla in besökarnas kontaktuppgifter direkt via appen och skapa en komplett lista över leads.

    Förbättra uppföljningen

    Kategorisera och anteckna detaljer om varje kontakt, så att din uppföljning blir både snabb och personlig.

    Förläng effekten av mässan

    Gör mässupplevelsen till mer än ett möte – skapa resultat som lever vidare långt efteråt.

    Inkluderat i ditt mässdeltagande

    Det ingår en LeadSuccess APP licens per utställare på våra fack- och industrimässor – och behöver du fler, kan du enkelt köpa till det via er sida på Utställarservice Online.

    Vill du veta mer?

    Kontakta oss gärna! Du som utställare på Svenska Mässan kan också läsa mer om LeadSuccess, göra tilläggsbeställningar med mera i Utställarservice Online. Ta kontroll över dina mässkontakter och låt oss hjälpa dig skapa resultat som märks! Till Utställarservice Online

    Included in the Premium package:

    • Information desk
    • Bar stool
    • Armchairs (3)
    • Table
    • Carpet in any color
    • Light truss package (ceiling-mounted)
    • 10A 1-phase 240V power supply
    • Storage room
    • Stand construction

    Small add-ons make a big difference—the right extras enhance the impact of your stand. The stand shown in the image is upgraded with a wall-mounted screen, graphic print, and plants.

    Included in the Smart package:

    • Information desk
    • Bar stools (3)
    • Standing table
    • Rental carpet (color options: blue, red, black, beige, orange, yellow, green, or graphite gray)
    • Company name in standard font on the fascia
    • Spotlights
    • 10A 1-phase 240V power supply
    • Storage room
    • Stand construction

    Small add-ons make a big difference—the right extras enhance the impact of your stand. The stand shown in the image is upgraded with a wall-mounted screen, graphic print, brochure holder and plants.

    Included in the Open package:

    • Information desk
    • Bar stool
    • Chairs (3)
    • Table
    • Rental carpet (color options: blue, red, black, beige, orange, yellow, green, or graphite gray)
    • Light truss package (ceiling-mounted)
    • 10A 1-phase 240V power supply
    • Storage room
    • Stand construction

    Small add-ons make a big difference—the right extras enhance the impact of your stand. The stand shown in the image is upgraded with a wall-mounted screen, colored wall, brochure holder and plants.

    Smart solutions for maximum visibility

    Exhibiting at a trade show should be smooth and profitable. That’s why we offer various stand solutions that make it easy for you to gain maximum visibility, regardless of budget or needs. With our package solutions, you get everything you need—from design to technical support—allowing you to focus on what matters most: connecting with your customers and partners.

    Current pricing is available at the book a stand-page. If you have any questions or concerns, feel free to contact us.

    Shell stand Smart – basic and affordable

    Looking for an affordable and functional stand solution that provides everything you need to participate in the show? Then the Smart stand is the choice for you. With its sleek design, the Smart stand creates a professional atmosphere that keeps your brand in focus in a simple and stylish way.

    Shell stand Open – flexible and inviting

    The Open stand offers an open and inviting design with flat wall surfaces, making it easy to showcase your brand. This stand is designed to attract visitors to stop by and engage with your team. With its adaptable layout, the Open stand is ideal for those who want an inviting and customizable stand solution.

    Shell stand Premium – high visibility and ambiance

    For those seeking a stand solution with high visibility and a welcoming feel. The Premium stand combines professional design with comfort, creating an exclusive ambiance where visitors feel at ease and are encouraged to stay for meetings and conversations.

    Custom design stand

    Make a lasting impression with a custom-designed stand, fully tailored to your unique needs and ideas. Together with our partner Adapt, we create a bespoke stand solution that highlights your brand and helps you stand out at the show.

    Stand service

    In addition to ready-made booth solutions, we also offer a wide range of furnishings, technical equipment, and a variety of other services to enhance your trade show experience. To explore our full selection and find more information, please visit our online shop, Monterservice.

    Sustainabilty for event & congress

    Together, we make a difference!

    Together, we make a difference!

    Resande

    Res hit med omtanke

    De största utsläppen i samband med en mässa sker oftast vid  transporter till och från mässan. Du som besökare kan göra klimatkloka val för att minska resans avtryck. Svenska Mässan ligger centralt i Göteborg och nås enkelt med kollektivtrafik. För resor till Göteborg från andra städer, rekommenderar vi att du väljer ett transportalternativ med miljön i minnet.

    Boende

    Bo bekvämt – en hisstur från mässan

    Vår mötesanläggning har två miljöcertifierade hotell, Gothia Towers och Upper House – allt under samma tak. Genom att välja något av dessa boenden så slipper du onödiga resor, vilket minskar miljöpåverkan och stressnivån. Våra hotell är strategiskt placerade med gångavstånd till stadens kärna och omedelbar närhet till kollektivtrafik. Vi är certifierade enligt ISO 20121, internationell standard för hållbara evenemang.

    Boka hotellrum

    Mat

    Ät gott och klimatmedvetet

    Maten står för 30% av vårt totala klimatavtryck och är därför ett område vi lägger stort fokus på. Vi genomför klimatberäkningar för all mat i våra serveringar för att minska klimatavtrycket och säkerställa att den produceras med hänsyn till miljön. I våra serveringar och restauranger erbjuds alltid vegetariska alternativ, så att du som besökare enkelt kan göra hållbara kostval med minskad klimatpåverkan.

    Boka bord

    Vatten

    Släck törsten på ett smartare sätt

    Vi rekommenderar att våra besökare väljer kranvatten framför förpackat vatten i flaska. Att producera och leverera en liter flaskvatten släpper ut minst 300 gånger mer koldioxid än kranvatten. Ta gärna med en flergångsflaska och fyll på i kranen.

    Tillgänglighet

    En mässa för alla

    Vårt mål är att våra mässor ska vara välkomnande och tillgängliga för alla, oavsett förutsättningar. Bland annat får ledsagare och personliga assistenter tillträde till mässan utan kostnad och assistanshundar är välkomna.

    Om vårt tillgänglighetsarbete

    Vill du veta mer?

    Läs mer om hur vi jobbar med hållbarhet på Svenska Mässan Gothia Towers. Vårt hållbarhetsarbete

    Partnerpackage

    Contact us for customized solutions tailored to your needs