Ny webbsajt hjälper par planera sitt bröllop

På bröllopsfeber lanseras ett nytt verktyg som hjälper par att planera sitt bröllop

Checklistor, budgetmallar och massor av leverantörer.
Det är grunden i det nya webbaserade verktyget Wedsly, som hjälper par att planera sitt bröllop.
– Vi vill göra det enkelt för alla att arrangera sitt drömbröllop, säger Malin Jureit, på Wedsly, som ställer ut på Bröllopsfeber, 17-18 februari i Göteborg.

I mitten av februari kommer Bröllopsfeber tillbaka på Svenska Mässan. Under två dagar bjuder ett hundratal utställare på tips och idéer för den som planera att gifta sig. En spännande nyhet som presenteras på årets mässa är den webbaserade planeringstjänsten Wedsly.
– Vi vet att det finns väldigt många par som inte har någon koll på vad det kostar att arrangera ett bröllop. Samtidigt finns det väldigt många leverantörer som vill erbjuda sina tjänster, säger Malin Jureit.
– Det är bakgrunden till att vi tog fram det här verktyget och det nya är egentligen att vi vill knyta ihop paren med företagen.
Verktyget som är gratis för dem som planerar att gifta sig, har flera smarta funktioner. När man loggar in och skapar ett konto får man ange planerad budget, datum för bröllopet och var man befinner sig. Direkt presenteras en checklista med drygt 70 förprogrammerade aktiviteter som måste göras, kopplade till budgetfält som automatiskt summerar kostnaderna. Samtidigt börjar en nedräkning av tiden, som anger hur många dagar, timmar och minuter som återstår till bröllopet.
– Med de här funktionerna får man snabbt en ganska bra överblick på vad som behöver göras, vad det kostar och när det bör vara klart.
Ett problem för många par är svårigheten att hitta bra leverantörer för att kunna förverkliga sina drömmar. Många som arbetar med bröllop är relativt små och lokala med begränsade möjligheter att marknadsföra sig och nå ut.
– Nu erbjuder vi en möjlighet för dem att synas i Wedsly och erbjuda sina tjänster. På så sätt kan paren skicka anonyma prisfrågor till leverantörerna på de tjänster och produkter de är intresserade av.
– Företagen ser prisfrågorna och kan lämna prisförslag om affären är intressant. Först när någon accepterar en affär upphör anonymiteten.
Första februari lanserades tjänsten på mässan Bröllopsfeber i Malmö.
– Vi fick ett fantastiskt mottagande och känner verkligen att detta är något som behövs och har saknats av både bröllopspar och företag i bröllopsbranschen. Under våren fortsätter vi att utveckla verktyget och addera nya tjänster.

Här kan du köpa biljett till mässan. 

Läs mer om Bröllopsfeber: