Ny VD sätter fokus på Kina

Per Ljungberg är ny VD på Svensk Digital Handel.

Den gränslösa e-handeln har gränslösa möjligheter.
– Våra besökare ska kunna inspireras av världens mest innovativa företag, säger Per Ljungberg, ny VD på Svensk Digital Handel som tillsammans med Svenska Mässan arrangerar D-Congress 7 mars 2019.

D-Congress har, liksom e-handeln i stort, vuxit kraftigt sedan starten 2015. Idag är det Sveriges i särklass största e-handelsevent. Och ambitionen är att växa ytterligare:
– Framtiden ser verkligen ljus ut – branschen växer så det knakar, säger Per Ljungberg, tidigare kommunikationschef på PostNord som i augusti tillträdde som VD för Svensk Digital Handel.
Som ny ansvarig vill han utveckla mötesplatsen ännu ett steg:
– Dels genom tydliga teman, dels genom att göra konferensprogrammet ännu skarpare, förklarar han.

Gränslös handel

Årets tema handlar om att företag måste stärka sin konkurrenskraft nu när handeln är gränslös.
– Vi spanar ut över Sveriges gränser. För svenska företag handlar det om att ta höjd inför de möjligheter som öppnas. På D-Congress kan man lära av några av världens mest innovativa företag och stora detaljhandelsaktörer.
Till exempel gästar fyra kinesiska företagare och marknadsexperter seminariet ”Why China is the leading innovator in e-commerce” som leds av Jacob Lovén och Tom Xiong från populära podcasten Den Digitala Draken.
En annan spännande föreläsare är David Rowan från inflytelserika tidskriften Wired UK, världsledande inom innovativ e-handel.

FAKTA/D-Congress 2019
Arrangeras: 7 mars på Svenska Mässan
Tema: ”Stärkt konkurrenskraft när e-handeln är gränslös”
Utställare: 120
Deltagare: 2 000
Seminarier: ett 40-tal på sex scener

Läs mer om D-Congress: